Olympus FE-26 roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus FE-26 roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

RoDeBe 18-07-2014
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Na vele malen geprobeerd te hebben om de kwaliteit van de foto's te verbeteren via de instellingen in het menu heb ik het toestel aan de kant gelegd. Slechte foto's bij hoog contrast. Ook is de scherpte zeer matig. Ernstige vervorming naar de zijkanten van de foto. Slecht product, zeker gezien de prijs.

Lukas Vaartjes 03-03-2014
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Een mooie camera hij maakt mooie foto's en filmpjes (hij neemt geen geluid op). Ik heb hem in 2009 gekocht en ik ben er tevreden mee. Het is mijn eerste camera. Prima ding

CiKe 04-08-2012
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Deze camera in 2009 gekocht. Hij was toen in de aanbieding en dus flink afgeprijsd. Volgens mij heb ik er toen slechts 60 euro voor betaald. Toch vind ik het een min of meer een miskoop.
Meegenomen op een stagereis naar Suriname en 2 jaar later naar Thailand. Op zich kun je er matige tot redelijke foto's mee maken bij voldoende licht binnen en bij daglicht buiten. De bibberige foto's had ik aan het begin ook, maar die heb ik weten te omzeilen door de camera in stand iauto te zetten. De korreligheid van foto's die genoemd is in eerdere reviews, herken ik ook. Ik moet toegeven dat ik het ding aardig wat keren vervloekt heb na wat een reeks mislukte foto's. Bij het terugkijken van de foto's geeft ie trouwens ook vaak FOTOFOUT aan, waardoor ik dus een heleboel foto's kwijt ben...
Niet een echte aanrader, zeker niet in deze tijd. Er zijn zat betere camera's te vinden voor een mooi prijsje.

suzen90 14-03-2011
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Dit is geen goed foto toestel.
Ook niet ondanks de prijs want het valt gewoon tegen! Je kan liever meer betalen en iets beters hebben!

Tegenvallers:
* In het donker zijn de foto's slecht
* Bij het filmen zit geen geluid(wat heb je dan aan een film??)
* De batterijen doen het in koude omstandigheden (wintersport) niet goed
* De foto's zijn heeeeel vaak bewogen (ondanks als je de functie voor "bibberhand" gebruikt.
* Een hoop functies in het menu die je eigenlijk nooit gebruikt.

Voordelen:
* In zonnige omstandigheden vallen de foto's niet tegen. Maar als het enigzins donker of bewolkt raakt is het al slecht
* Je kan gewone AA batterijen gebruiken

frans van damme 12-02-2011
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Na zowat een half jaar verder te hebben 'gesukkeld' met dit toestel (en met als resultaat bijna geen geslaagde foto's) geef ik het op. Niets aan dit toestel geeft voldoening. De grootste 'miskoop' ooit.
ZEKER NIET KOPEN ! Waardeloze 'brol', een schande dat Olympus dit op de markt durft te brengen. Ik koop voor mijn volgende reis dan nog maar eens een nieuw toestel (en zeker géén Olypmus, mijn vertrouwen in het merk is totaal weg). Want ik wil nu eindelijk wel eens leuke, goede foto's !

leenmonster 10-02-2011
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Ziet er netjes en degelijk uit.
Kwaliteit van buitenopnamen redelijk; maar binnenopnamen vallen tegen.
Mogelijkheden beperkt. Filmopnamen zonder geluid!!!
Gebruiksgemak minder duidelijk.
Batterijen zijn snel leeg.
Van Olympus had ik meer verwacht.
Spijt dat ik camera heb aangeschaft.

Karinmar 02-08-2010
Geschreven voor: Olympus FE-26 blauw

In november 2009 ééntje aangeschaft. Was een aanbieding - 100 euro incl tasje en memorycard.
Ik maak er nu aardige foto's mee. Zeker in de stand zonsondergang bij licht bewolkt weer en tegenlicht.
Helaas moet ik ook toegeven dat dit toestel NIET aan mijn verwachtingen voldoet. De binnenopnames zijn ronduit slecht te noemen bij iedere instelling dan ook.
Ingezoomde opnames zijn zeer korrelig en onduidelijk.
Video-opnames zijn byzonder slecht en oo-zo geluidloos, helaas stond dit niet in de winkel vermeld en ook erg onduidelijk op de verpakking.
Maar... alle buiten/bergen opnames rijdend uit de auto zijn weer wél zeer goed.
Jammer dat ik voor de volgende vakantie een nieuw, dus ander merk, toestel moet kopen.

Erwin44 09-01-2010
Geschreven voor: Olympus FE-26 zwart

Basic budget camera voor snapshots en algemeen gebruik.
foto's zijn voor die prijs best netjes, mits ze bij voldoende licht worden genomen. In autostand schroeft de camera de ISO waardes flinkt op, zodat er veel ruis in de foto's zit.
ik schiet op de "P" stand met ISO 100 en zonder flits.
Dan is alles best redelijk goed.
Zelf gebruik ik een DSLR en heb deze erbij om snelle plaatjes te schieten, en mede door zijn formaat makkelijke mee te nemen.
Video is ronduit slecht en zonder geluid.